Wednesday 25 November 2015

Hotel review : Peninsula Residence at Jalan Semantan

Hampir dua tahun jugak aku berulang ke KL every month. kira sebelum kahwin sampai la last outstation ke sna bila mengandungkan Ammar.
lepas tu dah tak pergi dah. then bila outstation hotel ni jelah company bagi untuk stay.
aku akan stay dalam 3 or 4 hari je paling lama.
hotel Peninsular residents ni terletak dekat Jalan Semantan betul betul depan main road berhadapan building CIMB dan berdekatan Emperior Furniture. (road skrg bz dlm pembinaan MRT)
terpampang besor gamba cik nita (read:Anita Serawak) atas kerusi :D

Peninsular Residents Hotel

dah selalu sangat pergi hotel ni staff dia kebanyakkan dah kenal aku. so agak mudah untuk proses check in dan check out
macam biasa check in pukul 2 dan check out sebelum jam 12 tengahari. Paling lewat pon boleh lajak sampai jam 1p.m.

aku rasa yang stay sini customer ramai org bekerja je pon.
agak jauh dan tak ada tempat untuk cari lunch or dinner except dining dalam hotel je
breakfast pon tak sedap haha maaf jujur ni sebab selalu stay sini makan roti dia je
menu yang lain sama je nasi lemak or mee goreng. tapi selalunya tak sedap dan tak banyak choice pon

bagi aku yang best bila stay kt sini adalah bilik dia besarrrr. bilik studio. ada pantry kecil, bilik, toilet, balkoni dan tv area.
sebelum ni company aku booked hotel dekat Crystal Crown di PJ biasa la bila travel sorang sorang takut jugak.asyiklaaa tengok pintu hahaha. so bila stay di Peninsular ni pintu masuk adalah jauh ok.
takde la mata aku ni asyik usha pintu je.boleh tidur dengan aman :)
if datang secara berjemaah pon ok sangat. boleh muat ramai dan bila dah selalu stay sini aku dah rase mcm rumah kedua kikkikkii

peninsular-residence-hotel


tapi ada lagi yang tak best bila toilet kat sini boleh see tru. kalau pergi laki bini boleh la nk feeling seksi kalau dengan friends segan juga la kalau nk mandi nanti hihihi.
selalunya kalau adik or mak aku kena teman bila outstation aku mandi bila dorang tengah tido bahahah
pernah jugak dapat bilik yang ade cover tau. tapi tak ingat pulak bilik tu floor berapa
lebih 20 kali aku stay sini dan setiap kali aku datang aku akan mintak bilik yang mengadap main road
if tak the other side bilik akan dapat view pokok pokok besar sebab hotel ni terletak berdekatan area Bukit Damansara. memang tak la kalau aku sorang stay dapat view mcm tu. pernah sekali je dan memang aku tak bukak tingkap or selak langsir pon..I is takuit okayh

peninsular-residence-hotel

peninsular-residence-hotel

Jarak dari hotel ke pusat Bandar Kuala Lumpur tak jauh within 20mnt dan hotel ni sangat dekat dengan Bangsar dan Bukit Damansara
dan bagi aku if nak stay sini kalau datang beramai ramai ok la kot. lagipun hotel ni tak mahal dalam RM210.00 per night but harga sekarang tak sure. maybe korang boleh check dekat Agoda website. lagi murah di Agoda rasaya compare book direct dengan hotel.

Alamat :

Peninsula Residence All Suite Hotel
Jalan Semantan, 50490 Kuala Lumpur
Tel : 03- 2084 1515
Fax : 03- 2084 1500


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...