Sunday 1 November 2015

Tips banyakkan susu

hai hai haii..

Tips menambah susu badan ni untuk aku jugak buat pedoman masa hadapan hihi
yes I know menyusu badan sangat mencabar.
memula dulu aku langsung takde knowledge mcm mana cara nak susu baby, cara pegang baby n so on lah
eh aku bukan nak share tentang cara pongg just nak share tips utk banyyakkan susu
huhuhu susu ahkak pon cukup cukup je dik. ni just utk reference utk korang yg mcm aku ni
kadang susu drop.
yelah bila dah mula bekerja kadang takde masa sangat nak pum berkali kali
so sama je mcm ahkak ni hehehe.
tapi yang pasti yg aku perasan if aku skip minum Ephyra mesti susu drop T.T
cair jeeee. haiyaa..
Bila minum Ephyra balik seperti biasa Alhamdulilah susu pon kembali meriah.

Tapi keep in mind yea. susu badan ni formula dia senang je
banyak permintaan banyak la penawaran. pernah belajar ekonomi tak?
haa same jela konsepnya.
maybe utk fulltime housewife or fulltime mum tak perlu makan supplements or berusaha untuk tambahkan susu
kita yang bekerja ni la kena usaha makan mcm mcm.
sebab apa? sebab limited time dengan anak
harapkan pum susu. tu pon slalu skip betul tak? hihihi

Salah satu tips untuk banyakkan susu ialah amalkan air rebusan longan dan kurma merah kering.
yang ni boleh beli kt kedai ubat atau Tesco pon ada jual tak salah aku.
aku punya beli kt kedai je. senang. murah plak tu. Tesco mungkin mahal la sikit.
Senang je. basuh dulu lepas tu rebus rebus rebus.. aku pon tak tau nak bg resepi mcm mane sebab kne rebus je :D

Bila dah berwarna kekuningan tu dan air pon menggelegak ok dah boleh tutup api.
bau dia wangiiii tau. rasa?sedapp rasa mcm air mata kucing hihihi dah nama pon longan kan..
if korang nk sedap sikit tambah gula.
dan kalau korang malas nak masak banyak kali masak la jadikan pati.
buat pekat sikit dan simpan dalam peti ais.
so bila nak minum tu just tuang sikit dengan air panas or suam. dah siappppp :)

Eh lagi satu kalau kalau korang nak tau ulam pegaga pon boleh tambahkan susu tau.
banyak khasiat ulam pegaga ni. aku dah mcm penjual pegaga plak asyik puji dia je hahaha
ayah aku pernah bgtau ulam pegaga dpt cergaskan minda.
kwn dia dulu selalu bg anak anak dia air rebusan pegaga dan anak anak dia sgt pandai okayh
so if kita yg bf baby ni makan makanan yg berkhasiat in shaa Allah anak pon dapat khasiat sekali.
jom cuba. Khasiat daun pegaga yg lain boleh rujuk entry ni klik sini



tips_banyakkan_susu_badan


with love,
Mama Ammar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...